Doorgaan naar hoofdcontent

Oh baby, baby...

't Had iets van een louche deal, toen ze me de opgevouwen ondoorzichtige plastic zak toestopte. 
"Kan jij hiermee iets?" vroeg ze. 
Een snelle blik in de zak leerde me dat ik zonet 2 halve metertjes katoen aanhandig was gemaakt.
"Ik bezorg je de maten nog..." voegde ze er snel aan toe.
De zak werd opgerold en terwijl ik deze vervolgens zorgvuldig in mijn handtas propte mompelde ik:
"OK, ik maak er wel wat van!"

Tegen de tijd dat ik die avond thuis arriveerde was het gevraagde babypakje eigenlijk al af.
In mijn hoofd dan welteverstaan. 
Persoonlijk hou ik wel van mensen die precies weten wat ze willen,
blijkt anders toch keer op keer dat het niet de meest makkelijke weg is om volgen... 
Want stofjes kiezen met een patroontje in gedachten, leuk!
Patroontjes kiezen met een stofje in gedachten, mmmja, al wat lastiger.
Maar patroontjes zoeken bij een volledig afgewerkte, virtuele, outfit.
Oh boy!

Toen ook de 'maatjes' de mailbox binnenrolden kon het speurwerk beginnen.
Stapels Ottobre's, knippie's en Burda Kids werden erbij gesleurd.
Zeven internet-zeeën werden afgesurft.
Ja, we nemen onze taken serieus hier ten huize Lieveke en zus.
Uiteindelijk vond ik heil in het gratis online hemdpatroontje van de Droomfabriek
en een ingekorte 'salopette' uit Knippie nr. 2 april/mei 2014.
Nu maak ik wel dikwijls eens iets aan de hand van een tutorial of sew along,
maar bij deze liep ik toch even vast. ("Allez! Oe moet dat ier nu!?")
Na het inroepen van een hulplijn ("Bekijkt dat ier ne keer. Snapte gij dadde?")
 en een korte sessie 'origami voor gevorderden' ging uiteindelijk ook daar het licht aan. ("aha! Nu zie ik 't") 
 Hoewel het hier niet de allerkleinste kledingstukken betreft die tot op heden van onder mijn naaimachine rolden, 
babyhemdjes hebben verdraaid kleine patroondelen!
Toch slaagde ik er in de tekening te laten doorlopen, zowel middenvoor als bij het schouderpas (trots!)
Het hemdpatroon voorziet in een biais-afwerking aan de zoomrand. 
Daarom, ook omwille van de drukke print, zag ik af van een paspel aan het schouderstuk 
en doorstikte de naad met contrasterend kleur garen. Wat, volgens mij althans, een leuk extraatje geeft aan het hemd.
Arendsogen onder jullie zullen wel al hebben opgemerkt dat het hemd aan knopen ontbreekt en de salopette aan knoopsgaten.
Knopen had ze nog liggen, zei ze, "Die zet ik er zelf wel op"
Lekker makkelijk, was ik van de knoopsgaten ook vanaf. :-)

Stoffen: Verkempinck - Oostende

Reacties

  1. Gaaf! Waar liep je precies vast, ziet er niet als een ingewikkeld patroon uit, heeft het een bijzondere afwerking?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo, die salopet is mooi!!! Ik vind ze in Knippie altijd zo meisjesachtig, maar hier kan die kleine trappelzak in mn buik ook in! Bedankt voor de inspiratie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertoffe outfit! Megatof hemdenstofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super schattig!! Heerlijk die tuinbroekjes voor jongetjes! En zo'n leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof outfitje heb je gemaakt!
    Amai, zo'n kleine projectjes heb ik nog niet gemaakt, lijkt me wel een prutswerkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal die baby er cool uitzien. Vooral fan van het hemdje. Ben verliefd op de stof ervan! Knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk gemaakt, zelf ga ik deze week ook eentje maken :p toevallig ook van knippie en ook voor een jongen, ik ga maatje 62 maken maar vind jou de korte versie toch echt wel super. Hoeveel heb jij die ingekort? Mijn patroon is met rimpels dus die wil ik echt wel wegwerken voor een stoere baby ;) Grt kim

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann