Doorgaan naar hoofdcontent

#Tinnyreturns @Lievekeenzus - part one


- Please scroll down for english version - 

Yep, hier ben ik weer. 
Na de Ishi en de Jaanu
ondertussen al voor de 3e maal op rij patroontester voor de fabuleuze Straightgrain.

En met plezier!

Zoals de titel terecht doet vermoeden: ik maakte deze keer 2 versies.
De eerste versie hoort thuis onder de 'plain & simple' categorie.
(Ik beloof voor 'part two' wat meer 'effort'...)
 Ik had ten tijde van het maken van deze jurk immers wat behoefte aan 'instant genoegdoening'.

Ik nam het bovenstuk met aangeknipte kapmouwtjes.
Voor toch dat beetje extra rimpelde ik de rok bovenop het bovenstuk en verfraaide het geheel met een dubbel gevouwen en doorstikt biaisbandje met dito strikje.
Snel klaar en helemaal af.

Tja, en wat kan ik zeggen over het patroon zelf?
Niet veel eigenlijk, behalve dan dat het zoals steeds terug een voortreffelijk patroon is!
Duidelijk, compleet en met bijna ontelbare combinatiemogelijkheden.
Vast en zeker de aanschaf waard!

Excuses trouwens voor de slechte kwaliteit aan foto's dezer dagen.
Mijn fototoestel wil precies niet goed meer mee de laatste tijd.
Zal maar al beginnen sparen...

As the title suggests: I made two versions this time.
This first version is very "plain and simple". 
I really needed some instant gratification when I started this dress,
I promise a little more effort for the second one...

I went for the cap sleeve version with a gathered skirt.
For just that little perk I attached the skirt on top of the bodice
and embellished it with some bias and a tiny bow.

What can I tell you about the pattern apart from the fact that it's great?
Not much.
Except that the description is clear, complete and definitely worth the purchase!


   


Stof: Modecoupon, Sint-Niklaas
Mercerie: biais bij Veritas




Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann