Doorgaan naar hoofdcontent

Hemdjurk

Hemdjurk: Jurk zonder taille. Met opstaande kraag en knoopsluiting.
Althans volgens de definitie.
Volgens Pinterest, is het even goed een jurk, GEMAAKT van een hemd.
En als ik dan op zoiets bots, dan blijft dat hangen.
Hoeft zelfs niet eens gepind te worden.

De jeanshemd vond ik voor 4 euro in de Kringwinkel.
De restjes jeans in de eigen lappenmand.
En de jurk zelf zat verbazend snel in elkaar.

     

Je knipt eerst het hemd in twee ter hoogte van waar de taille moet komen. 
(Ik lette er hierbij op dat ik in de helft tussen 2 knopen knipte)
Knip de mouwen er langs de schoudernaad af en leg opzij.
Torn de borstzak eraf, knip deze langs zijkant en onder wat bij, zoom om en leg even opzij.
Knip nu het bovenstuk door voor en achterkant tegelijk. 
(Ik gebruikte het voorpand uit Stof voor durf het zelvers 2, 
maar gelijk welk voorpand is goed hiervoor)
De mouwen knip je uit... de mouwen.
Sluit de zijnaden van het bovenstuk (Ik ging met de overlock door 2 lagen en stikte er nog eens net naast).
Rimpel de rok aan het bovenstuk.
Sluit en zoom de mouwen en zet de mouwen in de jurk.
Klaar!



Voor de aardigheid experimenteerde ik hier nog wat met opgestikte lapjes.
Maakte ik riemlusjes en mouwpatjes.
De mouwpatjes waren een waar huzarenstukje, die maakte ik immers van de manchetboorden,
waar ik het knoopsgat van recupereerde.
Ik ben heel tevreden over het resultaat.
En Eryn ook! Zo maak ik er zeker nog! 
Er liggen al een aantal bestellingen klaar. ;-)



Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann